Digitalni marketing je zelo podoben življenju.
Običajno ne moremo imeti vsega. Tako kot se morate, ko pridete v določena leta, odločiti ali boste pojedli tortico ali skledo špagetov, je podobno tudi v digitalnem marketingu.
Preprosto ne morete delati vsega, kar bi želeli, saj vsi delamo z omejenimi sredstvi.
SEO da ali ne?
Ena od odločitev, ki morda ni tako očitna je, ali se vam splača vložiti sredstva v optimizacijo spletne strani za iskalnike.
Odgovor na prvo žogo je seveda brezkompromisen in glasen: »DA!«.
Pa je res tako?
V osnovi seveda to drži. Dober SEO itak pomeni »brezplačen promet«. Samo s to razliko, da ta promet vse prej kot brezplačen. Če vam uspe visoka uvrstitev na Googlu z dokaj nizkimi stroški, je ta promet sicer cenovno ugoden, a nikakor brezplačen.
Običajno pa je za dobro uvrstitev na Googlu (roko na srce so ostali iskalniki dokaj nepomembni) v ozadju ogromno dela zaposlenih in zunanjih izvajalcev. Če seštejete vse te stroške, je na koncu cena na želeni učinek lahko tudi precej visoka. Lahko gre tudi v desettisoče evrov.
Zato razmislite tudi o možnosti, da se z optimizacijo ne ukvarjate preveč.
Verjetno si mislite: »Le kaj govori, norec!?!?«.
A vem, da imam prav.
Zakaj morda ne?
Razloga za to sta vsaj dva.
- Dejstvo je, da ste pri SEOu odvisni od drugih. Ne bi bilo prvič, da bi Google spremenil svoje pogoje in vaša stran lahko s prvega mesta hitro pade na 63.
- Možno je, da promet iz iskalnikov za vas ni najbolj ugoden.
Vedno imejte v mislih strošek za vas pomembne statistike. Morda je to strošek obiska spletne strani, strošek konverzije ali strošek obiska poslovalnice.
Naredite čimboljšo oceno tega stroška s pomočjo SEO. ČE se za investicijo še odločate, pridobite ponudbe in naredite oceno.
Nato pa ocenite kakšen je ta strošek če oglašujete na Googlu ali Facebooku, uporabite e-pošto ali pošljete svojim strankam SMSe. Skratka preverite vse za vas pomembne možnosi.
Če so alternativni kanali cenejši od prometa iz iskalnikov, potem se odločite zanje.
Uvrstitev na Googlu ni važna. Važno je, koliko učinkov prinaša!
Kaj pa je alternativa?
Da pa se boste lahko odločili za alternativo poskrbite za naslednje:
- jeklena analitika – vedeti morate, kaj se dogaja na spletni strani in s stroški marketinga. Podjetje, ki tega ne ve lahko izgublja na desettisoče evrov letno, saj sprejema odločitve na podlagi domnev, ne na podlagi dejstev.
- razvijajte druge kanale – bolje ko bodo delovali drugi kanali, lažje se boste odločili za rešitev, ki je najboljša za vas.
Ne glede na to, kako se odločite, pa poskrbite, da imate spletno stvar urejeno.
V vsakem primeru je že zaradi lažjega dela smiselno imeti sistematično poimenovane slike, urejene oznake in vse ostalo, kar je osnova za uspešen SEO. Tudi če se morda odločite za alternativni pristop poskrbite, da bo Google vašo stran uvrstil čimvišje.