7 primerov, ko je spletna analitika odkrila in pomagala rešiti problem

Na to, ali spletna stran dosega svoje cilje, vplivajo konkretne napake na njej. Spletna analitika vam bo pomagala pri pridobivanju pravih podatkov za sprejetje ukrepov in odpravo napak.


Daje spletna analitika prave podatke o obisku spletne strani?

Velikokrat se zgodi, da je vse kar v podjetju spremljajo obiskanost spletne strani. Obisk pa spremljajo kar znotraj managerja oziroma aplikacije za upravljanje s spletno stranjo. Tam se običajno res nahaja nek podatek o obisku spletne strani. Glavni problem pa je, da je ta podatek običajno popolnoma napačen in sicer je bistveno previsok. Razlog je, da ta spletna analitika upošteva praktično vse, kar se poizkusi povezati na spletno stran od različnih programov, ki preverjajo spletne strani, do obiskov, ko se spletna stran sploh ni zagnala pa tudi obiske, ki so jih naredili zaposleni.

Sicer izgleda zelo dobro, če ima podjetje velik obisk spletne strani a če ta »obisk« ni podkrepljen z nakupi ali obiski trgovin, lahko podjetje na osnovi slabih informacij sprejema povsem napačne odločitve. Če mislimo, da zelo majhen delež obiskovalcev nekaj kupi se bomo verjetno odločili za prenovo asortimaja ali prenovo spletne strani, čeprav bi morali delati na povečanju prometa. Pri enem od projektov smo tako odkrili, da mislijo, da imajo kar 8-krat večji obisk, kot je bil v resnici. Odpravili smo to pomanjkljivost in nadaljne odločitve so sprejeli na osnovi drugih, pravilnih, informacij.


Od kod v resnici prihaja promet in kako to lahko vpliva na prodajo?

Pri enem od naročnikov so veliko vlagali v promocijo na Facebooku. Imeli so lepo urejeno Facebook stran, zbirali lajke in veliko vlagali tudi v oglaševanje.

Pri pregledu spletne strani pa so podatki pokazali, da so obiskovalci iz velikana družbenih omrežij na strani preživeli daleč najmanj časa, jo hitro zapustili in bili nasploh najmanj kakovostni uporabniki. Pri naročniku so imeli tudi dokaj veliko bazo elektronskih naslovov, na katere so se od tega trenutka bolj osredotočili. V nekaj mesecih je prodaja kupcem, ki jih imajo v bazi elektronskih naslovov narastla iz enomestne številke na tromestno. Glede na to, da gre za izdelke, ki so vredni tudi več kot 500 € je ta številka res izjemna.

Spletna analitika reši problem

 

Kako kakovostna je vsebina?

Že malo bolj natančna analiza pokaže, kako kakovostno vsebino imate na spletni strani. Če obiskovalci zapustijo stran zelo hitro, če jih veliko zapusti že iz prve strani, ki so jo obiskali ali če si v povprečju ogledajo zelo malo strani, to pomeni, da se da marsikaj izboljšati.

Na enem od projektov je spletna analitika pokazala, da 2/3 vseh obiskovalcev stran zapusti v 10 skundah ali celo hitreje. Ko smo preverili vsebino, smo ugotovili, katere so tiste, ki dejansko najbolj zanimajo obikovalce. Povečali smo količino člankov z najbolj priljubljeno tematiko, jih izpostavili na prvi strani in kakovost obiska se je hitro znatno povečala.


Strani duhov (ghost pages) in spletna analitika

Če imate spletno stran vsaj malo kompleksno in redno menjate vsebino, se vam lahko hitro zgodi, da pustite aktivno kakšno stran, ki sploh ni več aktualna. Nerodno je predvsem v primeru, ko obiskovalci pridejo tja in naletijo na nekaj, kar ni več res. Tako lahko od vas zahtevajo stare pogoje nakupa, izdelke ki jih nimate več ali vas iščejo na lokaciji, ki ste jo že zaprli.

Spletna analitika je za znano organizacijo ob pregledu pokazala, da dobrih 5% vseh obiskov pride preko podstrani, na kateri je vsebina, ki ni aktualna že več kot 2 leti. Znotraj spletne strani so sicer odstranili vse povezave na to vsebino, a ker je stran ostala aktivna je vsak mesec nekaj 100 uporabnikov prišlo tja preko iskanja na Googlu.


Problemi s tehnologijami

V zadnjih letih je nabor naprav s katerimi uporabniki dostopajo do spleta skokovito narastel. Pred 15 leti smo za obisk spleta običajno uporabljali klasične računalnike. Dandanes pa imamo računalnike, prenosnike, mobilne telefone, tablice, igralne konzole, pametne televizije in še cel kup drugih pametnih naprav. Največ obiska prihaja sicer iz računanikov in prenosnikov ter mobilnikov, ti dve vrsti naprav se pri različnih straneh izmenjujeta na prvem mestu, na tretjem mestu pa so tablice. Znotraj vsake od teh treh skupin pa imajo naprave nameščene različne brskalnike. Od Mozille, Chroma, Explorerja, Safarija in še celega kupa drugih.

Teh kombinacij je toliko, da v vaših pisarnah, tudi v sodelovanju s tistimi, ki vam urejajo spletno stran, skorajda ne morete preveriti vseh kombinacij, kako se določeni spletna stran prikazuje.

Kot ste verjetno uganili pa vam pri tem lahko pomaga spletna analitika.

Podatki običajno pokažejo tiste tehnologije in naprave, kjer se stran ne prikazuje pravilno. Uporabniki strani zapuščajo zelo hitro, pogledajo samo eno stran in se na spletno stran vračajo manj pogosto, če sploh.

Pri enem od podjetij smo tako ugotovili, da se spletna stran ne prikazuje dobro na Applovih napravah, saj so obiskovalci stran zapustili zelo hitro. Podjetje, ki jim je postavilo spletno stran je dobilo naročilo, da se napaka odpravi in že v tednu po odpravi se je kakovost prometa Applovih naprav bistveno izboljšala. Spletna analitike je tudi tukaj pomagala pri izboljšanju učinkovitosti spletne strani.


Je spletna trgovina sploh smiselna?

V enem od podjetij, ki posluje v zelo konkurenčni branži, je spletna analitika pokazala, da uporabniki spletne strani le-to uporabljajo samo za preverjanje njihovih cen. Nakupe so opravili zelo redko, večina se jih je tekom nakupnega procesa premislila, tako da so zapustili košarico, pred plačilom.

Na osnovi dodatnih podatkov se je naročnik odločil, da spletno trgovino opusti in spletno stran nameni privabljanju kupcev v svoje klasične poslovalnice.

Spletna analitika reši problem

Prilagoditev oglaševanja demografskim podatkom

Spletna analitika, običajno je to kar orodje Google analytics omogoča tudi preverjanje, kdo so naši obiskovalci glede na določene demografske podatke. Ko analiziramo promet glede na to, katera demografska skupina je na spletni strani najbolj kakovostna, lahko temu prilagodimo oglaševanje.

Ko je eden od naročnikov ugotovil, da so najbolj kakovostne obiskovalke spletne strani ženske v starosti 45-54 let je temu prilagodil tudi oglaševanje in druge aktivnosti, saj se tej skupini prej ni posvečal.


Kako naprej?

Verjetno se boste strinjali, da je spletna analitika ključna osnova za uspešno spletno stran.

Seveda je možnih zapletov in rešitev veliko več. V bistvu jih je res ogromno. Zato je skorajda nujno, da vašo spletno stran pregleda strokovnjak. To je tudi najboljše zagotovilo, da boste odpravili napake in z njo dosegli cilje.

Preverite tudi, kaj pomenijo določeni izrazi v Google Analitiki. In sicer tukaj.

Naročite se na Digital Boom e-novice in BREZPLAČNO prenesite e-knjigo "11 obveznih pravil za eksploziven marketing v recesiji.